Stručné představení:
Téměř 34 let jsem pracovala v autobusové dopravě. V současné době jsem již v důchodu a někde jsem slyšela, že je to nejlepší zaměstnání. Vyrůstala jsem společně s pěti sourozenci v pěkné vesnici Ochoz u Brna. Brzy potom, co jsem se vdala, odešel manžel pracovat na nábor do Žďasu. Od roku 1980, kdy jsme získali byt, žiju ve Žďáru nad Sázavou. Vychovávali jsme tři děti a pustili se svépomocí do stavby řadového domku. V současné době máme již 5 vnoučat a v našem domku je stále plno, takže se rozhodně nenudím. Jsem zkrátka babička na plný úvazek. Jsem členkou Orla a již dlouho cvičitelkou zdravotního cvičení pro ženy. Volného času jsem nikdy moc neměla a ani teď nemám. Když už mi zbude chvilka, tak se ráda věnuji ručním pracím, čtení, luštění křížovek nebo sudoku či sběru lesních plodů. Vzhledem k tomu, že mi už nechtějí dobře sloužit klouby, musela jsem omezit projížďky na kole a dlouhé procházky po krásném okolí. Celý můj život je ovlivněn zážitkem z dětství. Po pololetí v první třídě jsem začala napadat na levou nohu, která moc bolela. Ocitla jsem se v dětské nemocnici v Brně a když lékaři mamince sdělili diagnózu a prognózu léčení, tak si pamatuji na její slzy. Pamatuji si její obětavou péči v době, kdy jsem si nesměla v posteli ani sednout, na její modlitby, ale hlavně na cestu na Turzovku. Má dětská víra mi pomohla vyskákat o berlích doslova po jedné noze nahoru do kopce i zpět. Po nějaké době pití vody z Turzovky nikdy nezapomenu na překvapené lékaře, kteří studovali rentgenový snímek mé uzdravené levé kyčle. Boží láska se mě dotkla na přímluvu panny Marie a dává mi celý život sílu překonávat překážky.
Proč kandidujete?
Proč jsem se rozhodla kandidovat? Je lepší na výzvu odpovědět strčením hlavy do písku nebo se dobrovolně postavit na pranýř? To první by bylo pohodlnější. Chci, aby byly prosazovány v lidském soužití křesťanské hodnoty. Chci, aby byl chráněn dar života, aby manželství nebylo přežitkem, rodiče měli čas na děti a děti se postaraly o rodiče v jejich stáří. KDU-ČSL je jediná strana, která všechny tyto hodnoty ctí, proto jsem její členkou a budu šťastná, když si to uvědomí i co nejvíce voličů. Celý aktivní život jsem sbírala zkušenosti s veřejnou autobusovou dopravou, prací pro dopravce a jednou z náplní mé práce byla i jednání s místními samosprávami či kraji v oblasti jízdních řádů a dotací.
Váš programový bod?
Zkuste se zamyslet nad tím, kolik času stráví člověk přemisťováním z místa na místo. V kočárku, pěšky, na tříkolce, koloběžce, kole, motorce, autě, autobuse, vlaku, letadle ... a poslední přemístění nakonec v autě pohřebním. Všichni si přejeme, aby toto přemisťování bylo rychlé, pohodlné, příjemné a hlavně bezpečné. K tomu jsou však potřeba chodníky, pěšinky, cyklostezky, silnice, zkrátka komunikace. Celý systém dopravy pak vyžaduje také hodně peněz a dobrá rozhodnutí kolik a kam jich město investuje. Fungující integrovaný dopravní systém veřejné dopravy, dostupný pro každého, který by alespoň část cestujících dostal zpět do autobusů, opravené komunikace a město, ve kterém by nebyly ve špičkách dopravní zácpy, vidím jako cíl v oblasti dopravy, která je mi jednoznačně nejbližší. Když dopravce zajistí ze 100 spojů 99 dobře a jeden se nějak nepovede, může počítat s tím, že nebude pochválen za těch 99 řádně zajištěných, ale cestující si budou stěžovat právě na ten jeden. V komunální politice je to podobné. Musíte počítat s kritikou i když ji budete dělat poctivě a obětujete jí všechny svoje síly.